Translate

Faceți căutări pe acest blog

marți, 23 martie 2010

Astazi am repicat rosiile





Astazi am repicat rosiile...aceasta se face cand au 8-10 cm,si cel putin un rand de frunzulite adevarate(cele aparute initial in general se ingalbenesc si dispar).
Am folosit recipiente de la iaurt sau pudding-inalte de cel putin 10-15 cm....ne gandim ca rosiile vor mai creste in pahare pana vor ajunge in gradina .De asemenea-cele mai indicate sunt paharele de plastic de unica folosinta pentru bere...
Nu uitam,in ambele cazuri,sa gaurim baza paharelor,pentru a permite excesului de apa sa se scurga.
Am folosit pamant de flori,de buna calitate,pe care l-am amestecat cu nisip-pentru un bun drenaj....Foarte indicat ar fi sa ne facem timp si a adecem niste mranita de la padure..nu ne indoim ca vom avea niste rasaduri grozave...
Personal,inainte de a repica rasadurile etichetez paharele cu etichete pentru preturi,pe care scriu soiul,si ziua in care le-am semanat(putem socoti,aproximativ,cam cand sa ne asteptam la prima recolta).Numarul de zile este trecut ,in general, pe orice plic de seminte de rosii cumparate din magazinele de specialitate.
Anul acesta ,o parte din semintele folosite de la rasaduri au fost primite de la o Doamna foarte draga mie,care an de an are recolte minunate.Dansa cultiva un soi de rosii pe care le numeste uriase-cele mai mari rosii au avut 1.4 kg.
Am umplut paharele gata pregatite si etichetate cu amestecul de pamant ,si am pus in fiecare 2 fire de rasad de rosii.
Le-am udat moderat,si dupa cateva zile le voi aplica primul tratament cu macerat de urzica si coada calului(un tratament ecologic,atat foliar cat si radicular)
Cam asa...sper ca vor arata rosiile la maturitate....

Niciun comentariu: