Translate

Faceți căutări pe acest blog

luni, 10 mai 2010

Prima gradinita de legume




Iata ca visul nostru incepe sa devina realitate,gardutul despatitor intre casa in constructie si gradina de legume a fost terminat ,si ne-am putut apuca de sapat,fact straturi,plantat rasaduri.
Majoritatea rasadurilor le-am obtinut din seminte adunate de mine de la rosii sau ardei vigurosi,bine copti,dar am avut si seminte de rosii de la prieteni,cunostinte.
Din cauza caldurii din camera si a iluminatului dintr-o singura parte rasadurile au stat la geam,deasupra caloriferului) ,plantele s-au lungit excesiv si au fost cam subtiri.
Dar s-au acomodat bine in gradina.
Se spune ca atunci cand plantezi rasadurile in gradina,acestea "tanjesc" vreo doua saptamani,dupa care incep sa creasca.
Am completat cu rasaduri de la piata.
La anul ne dorim sa ne facem o rasadnita sau un solar si sa obtinem rasadurile viguroase pe care ni le dorim.De seminte nu ducem lipsa...unele sunt exotice,aduse din alte tari,dar aclimatizate cu succes la noi.
Dintre legumele mai deosebite,am pus in gradinita kiwano(castravete cu coarne)-un fruct-leguma foarte delicios.
Incercam ca legumele sa fie cat mai eco-asa ca am preparat macerat de urzica si coada calului si dupa ploile astea scurte urmate de soare arzator,dam o pufaiala pe frunze la rosii si vinete contra manei.Preparam si zeama bordeleza,dar aceata o folosim rar -desi se stie ca piatra vanata nu este toxica.

Niciun comentariu: