Translate

Faceți căutări pe acest blog

joi, 31 mai 2012

Nicasol

Apropos de rosii din solar versus rosii din gradina....cele din solar sunt verzi,fara urma de frunze  patate ,sau decolorate.....nu mai spunem de mana.....
Pentru cele din gradina inainte de ploaie si dupa le pufai cu Vermorelul cu piatra vanata ...ca bunicul pe vremuri.....Vorbind de Vermorel....ieri am ras strasnic cu sora mea...se vedea cu Vermorelul in spinare ,ca bunicul,saracul.....pufaind cateva fire de rosii cherry pe care le are in gradinita de sub geam.....Ei Vermorelul asta poate fi un pufaitor de curatat geamuri....
Am incercat ca rosiile pe care le cultivam in gradina,avand in vedere ca vor fi destinate consumul propriu,am incercat sa fie cat mai bio,eco...cum vreti....sanatoase si netratate....Inafara de piatra vanata,am folosit Bionat la transplantare in solar,respectiv gradina,si de curand am folosit NICASOL(frunzele erau patate,decolorate....multumesc Dane pentru pont si solutie).
Iata cateva lucruri despre Nicasol(pe care il puteti procura din orice fitofarmacie,sau magazinele fitosanitare online)
Nicasol
Nicasol este un produs pe baza de calciu care asigura plantelor cantitatea necesara de calciu solubil de care acestea au nevoie. Poate fi folosit prin pulverizare foliara sau fertirigare la fructe, vita de vie, pomi, dar cel mai mult se foloseste in legumicultura la rosii in special in perioada de fructificare deoarece combate patarea neagra a varfului rosiilor.
Nicasol este absorbit foarte rapid si translocat acolo unde planta are nevoie fiind ideal atat pentru aplicare foliara cat si pentru fertirigare.
Are numeroase efecte benefice asupra plantelor printre care:
- previne ingalbenirea marginilor frunzelor de castraveti, patarea neagra a varfului tomatelor, putrezirea varfului ardeilor.
- previne aparitia craparii scoartei copacilor, imbunatateste rezistenta capsunilor.

5 comentarii:

coco spunea...

succes la rosii :)

Dani P. spunea...

Da, e bun calciul la rosii, ai dreptate. Trebuie sa intreb si eu la magazinul de rasaduri, poate au ceva asemanator :)
Cu piatra vinata am stropit si eu deja si ar mai trebui, acum, ca a stat ploaia ...
O seara linistita !

Codrina spunea...

Multumesc ...Coco
Dani....le-am udat cu solutie de Nicasol acum zece zile...peste cateva zile trebuie sa mai fac un tratament...se vede diferenta...frunzele nu mai sunt patate...in plus stropesc cu piatra vanata inainte si dupa ploaie....Daca nu gasesti,spune si iti iau si trimit.....pentru butasi,pazesc Nahema sa infloreasca...la toamna iti trimit butasi cu drag...sau tragi o fuga in Romania.....Hehe....

Te pup cu drag!!!!

Dani P. spunea...

Codrina, nu cred, ca mai am loc pentru Nahema. Dar ma topesc de drag, la gindul ca o sa-i vad florile la tine.
Esti tare draguta, multumesc mult, dar o sa gasesc eu si aici ceva asemanator cu Nicasolul. Am deja o solutie cu un cocktail de minerale pentru srtopitul frunzelor, dar ar fi bine sa le dau rosiilor niste calciu in plus :)
Te sarut !

Dan spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.