Translate

Faceți căutări pe acest blog

duminică, 3 iunie 2012

Fenicul bulb

In aceasta primavara am descoperit gustul deliciosului fenicul,in mod intamplator.Eram in sudul Spaniei,si am vazut in piata fenicul....am cumparat,si l-am gatit la cuptor cu ulei de masline si condimente,servit cu friptura...a fost un deliciu....La intoarcere am cumparat seminte si le-am semanat in gradinuta noastra de zarzavat....
Cum vremea a fost si este inca total atipica la noi,pentru luna iunie,proportia de germinatie a fost modesta,dar ne putem mandri ca avem fenicul parfumat in gradina...mai ramane sa formeze bulb....
Pentru asta,cand va mai creste,il vom musuroi si vom pune in jurul fiecarei plante un pet taiat in interiorul caruia sa se dezvolte bulbul.....poate mai sunt si alte metode,dar pe aceasta ne-am hotarat sa o incercam in acest an...

Feniculul se mai numeste si finic, molura sau fincen, si este frecvent utilizat drept condiment si planta medicinala. In medicina populara romaneasca, decoctul semintelor se dadea copiilor mici pentru colici (afectiuni abdominale). . La origini, este o planta mediteraneana, adusa la noi si cultivata inca din vremea dacilor (a fost adusa din Grecia sau, dupa alte surse, chiar din Egiptul antic). Semintele de fenicul au o aroma dulce, un efect de stimulare a digestiei si a metabolismului bland, fiind probabil planta condimentara cel mai bine tolerata de organism. Poate fi administrata si bolnavilor de gastrita, si colon iritabil .






In afara de utilizarile culinare,eu ador ceaiul de fenicul,cunoscut pentru proprietatile digestive...de asemenea sunt persoane care cumpara seminte de fenicul in cantitate mai mare,din care prepara un delicios lichior de fenicul,de asemenea cu bune proprietati de digestiv....

Un comentariu:

Dani P. spunea...

Daaa, sint foarte bune, si bulbul, si frunzele si semintele. Sa il incerci cu peste si in placintele cu spanac ( frunzele de fenicul si cele de marar sint minunate in placintele cu verdeturi ). Si bulbul crud, in salate, dar sa fie fraged si taiat subtirel.
Nu germineaza usor, asa ca e mare lucru, ca ti-au rasarit plantutele. Eu am pus de trei ori si nimic ... Dar am noroc, ca pot aduna fenicul salbatic de pe coclauri la discretie :)