Translate

Faceți căutări pe acest blog

joi, 27 martie 2014

Agrisul pe tulpina inalta



Odata cu constructia casei am inceput si plantarea arbustilor fructiferi.Pentru ca ne placeau deosebit de mult agrisele,am cumparat doua soiuri pe tulpina inalta-ne-am oprit atunci la soiurile Urias de Palag si Rosu delicios.I-am plantat in toamna,peste iarna au fost inveliti,iar in primavara ne-au facut surpriza su au inceput sa inverzeasca.Uriasul de Palag s-a umplut de flori,iar Rosu delicios.....de pui.... :(
Fiind incepatori (nici acum nu suntem foarte avansati) in ale agriculturii,ne-a fost mila sa separam puii.In final,spre toamna cand am separat puii de planta mama port altoi,am avut surpriza neplacuta ca planta mama sa se usuce.
Toamna trecuta am cumparat din nou doi agrisi Rosu delicios,care s-au prins peste iarna.
Dupa pierderea agrisului,am inceput sa citim mai multe despre acest arbust,si am aflat ca iubeste solul acid cu pH cuprins intre 4,8 si 5,2,bine drenat .Despre conditiile extreme la care face fata,iarna agrisul supravietuieste la -25 grade Celsius,iar vara trece cu succes de zilele cu canicula,in conditiile in care este irigat.Noi ii acoperim iarna cu material special pentru pomi,cumparat la metraj de la Dedeman.
In cazul in care plantam mai multi agrisi,optim,intre plante distanta trebuie sa fie de 1,2-1,5 metri,si 2,5-3 metri intre randuri.
Toamna tarziu este indicat sa i se puna la radacina gunoi de grajd,sau ingrasaminte cu continut moderat in azot,cele cu azot fiind recomandate inainte de inmugurire.Obtinem rod abundent folosind ingrasamant granular de la Dedeman,acelasi tip pe care il folosim si la trandafiri,si la pomii fructiferi.
Formarea agrisului ca planta matura dureaza 7-8 ani,ai nostri fiind pe tulpina inalta le aplicam doar rarire sau scurtarea ramificatiilor laterale,in cadrul taierilor de primavara.
Este rezistent la boli si daunatori,principalul daunator fiind omida,pentru care se aplica stropiri-noi incercam sa evitam stropirile.

5 comentarii:

Unknown spunea...

Agrisul pe tulpina inalta ( altoit pe coacaz auriu) este greu de intretinut, are viata scurta si recolta putina. E drept ca fructele-s mai usor de cules decat la agrisul tufa care-i plin de tepi. O varianta comoda este agrisul fara tepi "Captivator" sau combinatia intre agris si coacaz numita Josta

Sorela spunea...

si eu vreau sa plantez pomusoara neagra adusa de la o prietena. Sper sa-mi iasa.

Codrina spunea...

Nu are ce nu iesi.....astept cosuletul cu recolta ...la degustat.....Bafta!!!!

Codrina spunea...

Danuta......imi plac teribil agrisele alea mari,buuneeee.....am sa incerc la toaman cu Josta....
Multumesc!

Anonim spunea...

nu stiu cum se poate trata de fainarea americana si cum se rareste.....de unde ma pot informa mai exact