Translate

Faceți căutări pe acest blog

luni, 24 martie 2014

Capsuni in...burlan

In aceeasi idee a impartirii judicioase a spatiului in gradina,am scos temporar capsunile,le-am curatat de partile uscate,le-am intinerit,am renuntat la partile vechi,uscate, lignificate.



Cochetam cu ideea de a le planta in rigole mari,dar pana la urma au ajuns in burlanele de Pvc,ramase de la constructia casei.
Burlanele au fost taiate pe lungime in doua,la capete au terminatii de polistirem,si din 20 in 20 cm cate un despartitor din sipci de lemn pentru a le mentine forma.


Le-am umplut cu pamant negru de gradina,am rasadit stolonii de capsuni,si le-am udat cu apa in care am adaugat Bionat.Mai multe despre Bionat gasiti aici 
Aceste "rigole" au fost asezate pe bordura gardului,care este lata si pe care stau comfortabil,fara a fi inghesuite.
                                    

Un aspect foarte important,tevile au fost gaurite din loc in loc cu un burghiu gros,pentru a evita infundarea cu pamant si a permite scurgerea apei in exces.
Desi am primit sugestii de la mai multe persoane -ca ar fi  o idee stralucita,pentru faptul ca stolonii de capsuni au nevoie de "racoare  la radacini",experimentul a trecut cu succes acum trei ani cand stateam la bloc,am cultivat capsunile in jardiniere la geam si ne-am bucurat de capsuni delicioase.
Nu avem decat sa asteptam prima recolta.
Update:in cazul nostru aceasta idee a fost un esec......pamantul putin din burlan nu pastra umezeala si racoarea care le place capsunilor..in plus faptul ca erau asezate  langa gardul de tabla a facut ca in timp frunzele capsunilor sa se parleasca.....Deci NU....incercam varatiuni pe aceasta idee si revenim.....

4 comentarii:

Sorela spunea...

Faina idee !O sa incerc si eu.Merci pt pont.

Codrina spunea...

Cu drag!!!!!

Gradinarit anotimp cu anotimp spunea...

Buna ziua, ingenioasa idee si destul de usor de realizat. Sa aveti o recolta buna.

Codrina spunea...

Multumim...