Translate

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 25 februarie 2011

Schimbari in gradina mea


Anul trecut am incercat sa-mi fac o mica gradinita,in spatele casei in contructie,printre muncitori,betoane,etc...Un pamant nelucrat de 10 ani,nu-mi puneam mari sperante in el.

Am platit pe cineva cu un tractor si a arat,si apoi a trecut sotul meu la sapat...sincer a fost un chin...pe masura ce mai sapa 2-3 brazde,il marunteam si mai puneam cateva seminte.....In toamna gradinita ne-a dat o satisfactie deosebita,am mancat rosii,ardei,gogosari,vinete,ceapa verde,salata verde,ridichi,mazare,naut,linte,morcovi,rubarba,capsuni,porumb dulce pentru fiert....

A fost o incercare pentru primul an am fost foarte multumiti....

Anul asta voi renunta la cultivatul mazarei,nautului,lintei,in schimb voi pune bame,care imi plac teribil,mancam in fiecare zi mancare de bame in cei doi ani si jumatate cat am stat in Egipt la studii...ma intrebau colegii daca nu mi se apleaca.....Foarte bune,numai ca trebuie sa cultivi cel putin 15-20 tufe,pentru ca se coc pe rand 3-4 bame la tufa,si ca sa strangi de o mancare/ghiveci iti trebuie cateva tufe....

Anul asta voi pune fenicul,care este foarte bun la cuptor cu mirodenii si ulei de masline.Sfecla rosie a fost un deliciu anul trecut,dar samanta nu a fost de calitate si au iesit vreo 5 sfecle...pe care le-am savurat...

Gradina noastra este mica 19/6 metri,si parcelele vor fi judicios repartizate.

Voi pune mai multe soiuri de rosii heirloom(productive mari),cateva fire de rosii negre,si rosii ananas...care au un gust foarte bun.Rosiile pitice cherry curgatoare le voi pune in rigole la balcon,sau agatate la foisor

Voi muta o parcela de capsune in alt loc(apropos,stiati ca in fiecare an trebuie sa rotim,si desfacem cuiburile de capsune?).Eu in toamna am aflat de la o doamna asistenta la care am mancat niste capsune delicioase.In locul capsunelor voi pune fasole regina pietii oloaga,foarte buna si pentru congelat.

Anul asta ne-am propus ca vom renunta la o parte din borcanele de conserve pe iarna si vom cumpara o lada ,sau un congelator mai mare.Mie imi place sa-mi fac o portie de zacusca proaspata iarna ,avand toate legumele congelate...si daca avem un ceaun de tuci,si gatim la soba iese si mai delicioasa..

De asemenea,sa nu uit de morcovi si plantele aromatice.Deja am pus seminte de cimbru,rozmarin in paharele cu pamant.Morcovii vor fi doua soiuri ca si anul trecut ,in primul rand morcovii purpurii care au fost deliciosi anul trecut.

Niciun comentariu: