Translate

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 3 iunie 2011

Gandaci de mai

Anul asta ,dupa ce am pus in toamna gunoi uscat adus de la o stana, in gradina de legume,am avut parte de musafiri nepoftiti...
Initial am spus ca sunt coropisnite,am vazut cateva gauri in pamant,am sapat pe galerii dar nu am vazut nici o coropisnita.Insa am gasit rasaduri de rosii si ardei care tanjeau...tulpina de la nivelul solului era gatuita si nu taiata,cum se intampla la coropisnita.
Acum vreo doua saptamani am vazut iesit din pamant un gandac negru,lucios,de vreo 2 cm lungime,dar nu stiam ce este ...
Am aflat ,intreband un inginer horticultor,ca sunt gandaci de mai.Cumparasem Sintogrill,sa pun in jurul plantelor ,ca sa omor gandacii(desi mi-am dorit sa nu folosesc chimicale,si sa avem legume eco...)
Doamna inginer mi-a spus ca Sintogrill-ul este ineficient in cazul acestor gandaci,asa ca am confectionat niste inele de material plastic de 5-6 cm latime (din pet-uri de 1 litru),pe care le-am infipt in pamant in jurul rasadurilor,impiedicand gandacul sa taie la baza plantei.
Sper sa fi scapat plantele de distrugerea ulterioara....

Niciun comentariu: