Translate

Faceți căutări pe acest blog

marți, 5 iunie 2012

Musafiri nepoftiti

De vreo doua saptamani,frunzele de salata,mustarul rosu urias,mai nou si frunzele de fasole arata ciuruite rau...am banuit la inceput ca sunt melci,dar am cautat si nici urma de melci.....
Am dat sfoara in tara
,la persoane mai avizate decat mine in ale gradinaritului si am aflat care sunt musafirii nepoftiti...puricii negri...niste ganganii mici care adora sa se infrupte din frunzele fragede de salata...

Am cautat solutii...nu dorim sa renuntam la ideea de gradina bio,deci din start am spus NU insecticidelor de tipul Carbetox.....solutia a venit de la o vecina ,care de ani de zile imprastie cenusa din soba in gradina,si nu are nici urma de salata ,sau fasole ciuruita...cred ca micutele insecte s-au mutat cu mic cu mare la noi in gradina,unde au gasit mediu propice....si gradinari de treaba,si mai ales milosi...

3 comentarii:

Dani P. spunea...

Faci un foc bun de lemne si pe urma aduni cenusa :) Ca sa vezi, pureci negri ...

Marian spunea...

Un ceai sau macerat de lamaita.
E buna si o baie de cenusa.
Pentru afide - levantica.
Iar daca vrei sa razi totul, chimic, Decis-ul e super-bomba.

Codrina spunea...

Multumesc mult...preferam varianta naturista pentru a pastra macar ideea de gradina bio.